پمپ‌هایی برای کاهش بحران آب


 

بهره برداری و باز انتشار مطلب ذیل با ذکر منبع بلامانع است 

 

 

پمپ‌هایی برای کاهش بحران آب 

 
 
🔺بیش از دو میلیارد نفر از مردم جهان در مناطق دارای استرس آبی زندگی می‌کنند و پیش‌بینی شده است که تا سال ۲۰۳۰ میزان تقاضای مردم جهان به آب آشامیدنی ۴۰ درصد بیشتر از میزان عرضه و تامین آن باشد. 
 
🔺دو  مجموعه Uplink و HCL از جمله بخش‌هایی هستند که در قالب یک پلتفرم و کار مشترک با همکاری مجمع جهانی اقتصاد WEF، درصدد ارائه و تامین مالی ابتکارات نوآورانه‌ برای کشف و توسعه راه‌حل‌هایی جهت رفع بحران دسترسی به آب تازه در سطح جهان هستند. 
 
🔺در همین رابطه از سال ۲۰۱۴ نیز یک شرکت سنگاپوری نوآور در حوزه آب با نام Wateroam فیلترهایی را تولید کرده که قابل استفاده در پمپ‌های قابل حمل برای تصفیه آب آلوده و تامین آب شرب سالم در مناطق مواجه با بحران کم‌آبی است. این پمپ‌ها قادر هستند تا آب آلوده را از طریق بخش اولترافیلتراسیون و عبور از میان فیلترهایی با ممبران‌های ویژه به عرض ۲۰ نانومتر تصفیه کند. فیلترهای این دستگاه با نام ROAMfilter Plus ساخت شرکت مزبور هستند. آب آشامیدنی حاصل از این دستگاه تا ۹۹.۹۹ درصد سالم و فاقد هر نوع آلودگی از شن تا باکتری و میکروب‌های مضری مانند اشرشیاکولی و سالمونلا است. 
 
🔺پمپ‌های مزبور ارزان، سبک(با وزن حدود ۵ کیلوگرم) و قابل حمل بوده و استفاده از آنها نیز آسان است. با کمک این پمپ می‌توان در هر ساعت ۳۰۰ لیتر آب را فیلتر و تصفیه کرد. برخلاف سایر دستگاه‌ها، فیلترهای به کاررفته در این پمپ نیازی به جریان برق ندارند و در نتیجه در مناطقی که با کمبود برق مواجه هستند هم کاربرد دارد.
 
🔺از سال ۲۰۱۴ به بعد شرکت Wateroam در حال تولید این فیلترها بوده و برای تامین آب آشامیدنی به بیش از ۲۵۰ هزارنفر در ۴۳ کشور از جمله آسیب‌دیدگان اوکراین ناشی از تهاجم روسیه و یا  در جریان زلزله ترکیه و سوریه نیز کمک کرده است. 
 
📌نکته قابل توجه: ایران جزو کشورهای با استرس بالای آبی است و برخی از مناطق کشور دسترسی کافی به آب سالم ندارند. شرکت‌های مهندسی و دانش بنیان ایرانی فعال در صنعت ماشین‌سازی و تولید دستگاه‌های فیلتراسیون تصفیه آب هم می‌توانند با استفاده از تجارب بین‌المللی و توان فنی داخلی، ابتکارات مشابهی در این زمینه داشته باشند. 
 
✍🏼مریم خزاعی
1402/05/31
نویسنده : مدیریت | بازدید : 372 نفر
کمیسیون های تخصصی کمیته اجرایی کارگروه ها

آخرین خبرها

تجارت شرکت ‏های دانش بنیان در سال 1402

گمرک ایران آماری را در رابطه با وضعیت تجارت شرکت‏ های دانش بنیان در سال 1402 منتشر کرد.

بازدید : 26
1403/02/29

مناقصه ترکمنستان ساخت کارخانه تولید آمونیاک و اوره

Construction of Ammonia and Urea production plant

بازدید : 52
1403/02/26

اظهارات معاونان ارزی و بین الملل بانک مرکزی ایران - 24 اردیبهشت 1403

توسعه استفاده از ارز اشخاص، عرضه گواهی امتیاز صادراتی در مرکز مبادله ارز و طلای ایران به عنوان ابزاری برای تشویق صادرات، تفکیک سیاست تجاری از سیاست ارزی، عملیاتی شدن ابزار «ریال آفشور/ریال برون مرزی » با روسیه و انجام اقدام مشابه برای کشورهای عراق و افغانستان ...

بازدید : 52
1403/02/25

مناقصه پمپ شناور - کنسرسیوم خزر- ترکمنستان

مناقصه خرید پمپ شناور توسط ترکمنستان

بازدید : 59
1403/02/24

نحوه حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های خارجی

صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای توسعه بازار صادراتی و گسترش همکاری‌های فناورانه بین‌المللی شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به حمایت از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های معتبر خارجی می‏کند...

بازدید : 69
1403/02/24

آیین‌نامه حمایتی کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق منتشر شد

این حمایت‌ها که توسط سازمان توسعه همکاری‌ های علمی و فناورانه بین ‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ارائه می‌‏شود...

بازدید : 47
1403/02/24

تلفن : 88342600 , 88348113
فکس : 88345639

آدرس : تهران، بلوار کریم خان زند، بین ایرانشهر و خردمند جنوبی، پلاک 102، طبقه 6شرقی، کد پستی:1584774847
ساعت کاری : شنبه الی سه شنبه ساعت 8 صبح الی 5 بعد از ظهر (چهارشنبه 8 صبح الی 4 بعد از ظهر)

ارسال ایمیل

ما را دنبال کنید ...

طراحی و اجرا : ارتعاش گستر ایرانیان