قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی


 
چنانچه مستحضرید " قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی " پس از گذشت سالها انتظار، در تاریخ  1398/03/18 پس از اصلاحات اساسی جهت اجرا به نهادهای ذیربط ابلاغ گردیده است . 
با توجه به اینکه این قانون در سالهای پیش نیز تصویب شده و در مرحله اجرا با مشکلاتی روبرو بوده، بسیاری از صنعتگران نسبت به تصویب و ابلاغ آن بی تفاوت هستند و به دلیل عدم موفقیت های قبلی برای اجرا، این قانون را کار گشای بخش ساخت داخل صنعت کشور تصور نمیکنند . 
در این قانون برخلاف نسخ پیشین ، برای بسیاری از مشکلات مهم صنعت ، راه حل های منطقی و با دید کارشناسی ارائه شده است که صنعتگران با آگاهی از آنها قطعا خواهند توانست در بسیاری از موارد با پیگیری موضوعات و مسائل، رشد و رونق اقتصادی را به شرکت های ایرانی بازگردانند و در این بین انجمن نیز با توجه به رسالت اصلی خود سعی در اجرایی شدن کامل این قانون دارد. بعنوان نمونه در قانون مذکور و نسخه جدید آن محدودیت خرید خارج برای تمام پیمانکاران ( دسته دوم و سوم ) و دستگاههای اجرایی ( قرارگاه ها و ... ) در نطر گرفته شده است و عدم رعایت آن ها جرم قضایی به دنبال خواهد داشت.
با توجه به اهمیت مفاد این قانون ، خواهشمند است در اسرع وقت و به دقت این قانون را مطالعه و موارد نقض را به انجمن ستصا اعلام فرمائید . به امید آنکه با همت مسئولین ، پیگیری های انجمن و یاری شما عزیزان ، رشد و رونق را به صنعت ساخت تجهیزات باز گرداند.
 
 

قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی 

 
 
 
1398/06/31
نویسنده : مدیریت | بازدید : 721 نفر
کمیسیون های تخصصی کمیته اجرایی کارگروه ها

تلفن : 88342600 , 88348113
فکس : 88345639

آدرس : تهران، بلوار کریم خان زند، بین ایرانشهر و خردمند جنوبی، پلاک 102، طبقه 6شرقی، کد پستی:1584774847
ساعت کاری : شنبه الی سه شنبه ساعت 8 صبح الی 5 بعد از ظهر (چهارشنبه 8 صبح الی 4 بعد از ظهر)

ارسال ایمیل

ما را دنبال کنید ...

طراحی و اجرا : ارتعاش گستر ایرانیان