هیات وزیران طرح نوسازی و بازسازی صنایع کشور را تصویب کرد


هیات وزیران طرح نوسازی و بازسازی صنایع کشور را به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد موضوع بند(ح) ماده ۴۶ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه تصویب کرد.
هدف این طرح کاهش مصرف و شدت انرژی و آلایندگی، افزایش بازدهی و ارتقای کیفیت تولیدات داخلی و رقابت‌پذیری واحدهای تولیدی از طریق بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات و تجهیزات، اصلاح ساختار مالی و مدیریتی بنگاه‌ها و عارضه‌یابی مطابق سیاست‌های صنعتی کشور است.   
این مصوبه در چارچوب ۶ ماده تهیه و تصویب شده و نظارت بر حسن اجرای آن را بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گذارد که باید طبق ماده ۶ آن گزارش عملکرد طرح را در دوره اجرای برنامه ششم توسعه به صورت سالانه در اختیار سازمان برنامه‌و‌بودجه قرار دهد.
واحدهای تولیدی دارای مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، صنوف تولیدی دارای مجوز، براساس قانون نظام صنفی و واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی دارای مجوز از وزارت جهاد کشاورزی، با اولویت بخش‌های خصوصی و تعاونی در کلیه موارد، دامنه شمول طرح مذکور را تشکیل می‌دهند.
همچنین به منظور تعیین زمانبندی تحقق اهداف قانون برنامه ششم توسعه کشور در بخش نوسازی و بازسازی صنایع، تعیین اولویت‌های رشته‌ای بر اساس قانون برنامه ششم توسعه کشور، تعیین سهم بنگاه‌های مختلف (کوچک، متوسط و بزرگ) در طرح و تدوین فرایندها، دستورالعمل‌های اجرایی، بررسی و رفع موانع اجرایی و نظارت بر حسن اجرای طرح، کارگروهی مرکب از نمایندگان وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت (رئیس کارگروه)، جهاد کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان برنامه‌وبودجه کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان ملی استاندارد ایران و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در سطح معاون دستگاه تشکیل و مصوبات کارگروه با تأیید و امضای وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ می‌شود.
پس از اطلاع‌رسانی لازم و دریافت درخواست متقاضیان در سامانه مربوط وزارت صنعت، معدن و تجارت، واحدهای تابعه استانی براساس قوانین و مقررات مربوط و مصوبات کارگروه یاد شده، نسبت به بررسی درخواست‌ها اقدام کرده و واحدهای واجد شرایط دریافت تسهیلات بازسازی و نوسازی را به بانک‌های عامل معرفی می‌کند.
 
 
 
1400/11/05
نویسنده : مدیریت | بازدید : 937 نفر
کمیسیون های تخصصی کمیته اجرایی کارگروه ها

آخرین خبرها

مناقصه ترکمنستان ساخت کارخانه تولید آمونیاک و اوره

Construction of Ammonia and Urea production plant

بازدید : 38
1403/02/26

اظهارات معاونان ارزی و بین الملل بانک مرکزی ایران - 24 اردیبهشت 1403

توسعه استفاده از ارز اشخاص، عرضه گواهی امتیاز صادراتی در مرکز مبادله ارز و طلای ایران به عنوان ابزاری برای تشویق صادرات، تفکیک سیاست تجاری از سیاست ارزی، عملیاتی شدن ابزار «ریال آفشور/ریال برون مرزی » با روسیه و انجام اقدام مشابه برای کشورهای عراق و افغانستان ...

بازدید : 40
1403/02/25

مناقصه پمپ شناور - کنسرسیوم خزر- ترکمنستان

مناقصه خرید پمپ شناور توسط ترکمنستان

بازدید : 43
1403/02/24

نحوه حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های خارجی

صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای توسعه بازار صادراتی و گسترش همکاری‌های فناورانه بین‌المللی شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به حمایت از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های معتبر خارجی می‏کند...

بازدید : 54
1403/02/24

آیین‌نامه حمایتی کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق منتشر شد

این حمایت‌ها که توسط سازمان توسعه همکاری‌ های علمی و فناورانه بین ‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ارائه می‌‏شود...

بازدید : 35
1403/02/24

نفت و گاز نعمتی در چنبره سیاست

یکی از بخش‌های مهم در اقتصاد کشور، بخش استخراج نفت و گاز و پالایش نفت است که طی سال‌های اخیر با تحولات گوناگونی در رابطه با ایفای نقش و میزان اثر‌گذاری در تولید ناخالص داخلی مواجه شده است...

بازدید : 184
1403/02/21

تلفن : 88342600 , 88348113
فکس : 88345639

آدرس : تهران، بلوار کریم خان زند، بین ایرانشهر و خردمند جنوبی، پلاک 102، طبقه 6شرقی، کد پستی:1584774847
ساعت کاری : شنبه الی سه شنبه ساعت 8 صبح الی 5 بعد از ظهر (چهارشنبه 8 صبح الی 4 بعد از ظهر)

ارسال ایمیل

ما را دنبال کنید ...

طراحی و اجرا : ارتعاش گستر ایرانیان